تجربه راه اندازی سایت با 12 هزار تومان

اولین بار مشابه این تیتر رو یعنی  تجربه راه اندازی سایت با 20 هزار تومان رو در وبلاگ علی کریمی دیدم و خیلی برام جالب بود که چطور میشه با بیست هزار تومان یک وبسایت شخصی داشته باشی،  همیشه فکر می کردم داشتن یک سایت شخصی کار سخت و طاقت فرسا و پر هزینه ای هست که داشتنش شاید به زحمتش نمی ارزه، ولی خب همیشه این مساله رو یه جا گوشه ذهنم داشتم که چقدر خوبه که منم بتونم یه سایت داشته باشم، حداقلش اینه که یکم ووردپرس یاد می گیرم. گذشت و گذشت و گذشت تا اینکه چند روز پیش یه پست خیلی باحال از امین آرامش عزیز دیدم که بشتابید به وبلاگ نویسی با ووردپرس. دیگه ایندفعه نتونستم مقاومت کنم و تصمیم گرفتم که حالا که بچه ها می گن اینقدر آسونه منم شانس خودم رو امتحان کنم ببینم میتونم یا نه.
برای انجام این کار فقط پست طراحی سایت از حمید طهماسبی رو خوندم و مو به مو اجرا کردم. این پست اینقدر دقیق و کامل بود که من بدون هیچ خطا و مشکلی مراحل اولیه راه اندازی سایت رو تونستم انجام بدم.
برای انتخاب هاست هم من از شتاب هاست استفاده کردم. یه سرچ انجام دادم و چند تا سایت که این خدمات رو ارایه میدادن مشاهده کردم ولی وقتی به این سایت رسیدم متوجه شدم پشتیبان آنلاین داره و در عصر یک روز تعطیل خیلی خوب و سریع جواب سوالات من رو میدادند و به خاطر همین ترغیب شدم تا برای شروع از خدماتشون استفاده کنم و وقتی هم ثبت نام کردم چند تا سوال از بخش فنی هم پرسیدم که خیلی سریع بهم جواب دادن. اگر داخل سایت برید، در قسمت هاست اقتصادی میبینید که شما می تونید برای یک سال با قیمت هفت هزار تومان صاحب یک هاست شوید و هزینه پنج هزار تومان هم بابت داشتن یک دامنه ir برای یک سال که جمعا با هزینه دوازده هزار تومان شما صاحب یک سایت می شوید.
اگر از قبل وبلاگی دارید و نگران این هستید که چطور می توانید مطالب وبلاگ قبلی را به وب سایت خودتان منتقل کنید می توانید این مطلب را که علی کریمی در قسمت کامنت ها مطرح کرده است مطالعه بفرمایید.
من قبلا از بلاگفا استفاده می کردم و برای اینکه مطالبتون رو انتقال بدید به قسمت تنظیمات و دیگر امکانات بروید، سپس روی تنظیمات کلی وبلاگ کلیک کنید و تعداد پست ها در صفحه نخست را تا آخرین مقدار افزایش دهید. همین طور که در عکس میبینید حداکثر این عدد را می توانید روی 30 تنظیم کنید.

عدد را روی سی قرار دهید و وبلاگ خودتان را باز کنید و طبق آموزشی که گفته شده است مراحل را انجام دهید.
اگر تعداد پست های شما بیشتر از سی مورد است می توانید بعد از اینکه سی مطلب را منتقل کردید دوباره به میز کار خودتان بازگردید و در صورتی که در انتقال آنها موفق شدید آن سی مطلب را از وبلاگ خودتان حذف کنید یا اگر تمایلی به حذف آنها ندارید می توانید از گزینه ثبت موقت و عدم نمایش در وبلاگ استفاده کنید. ( این گزینه در هنگام شروع به نوشتن یک مطلب جدید در میز کار بلاگفا می توانید ببینید.) و دوباره همین کار را برای سی تا از مطالب دیگرتان انجام دهید تا زمانی که تمام مطالب را منتقل کنید.
پیشنهاد می کنم بعد از انتقال مطالب، وبلاگ قدیمی خود را پاک نکنید چرا که مشاهده شده است افرادی دوباره نام قدیمی وبلاگ شما را ثبت می کنند و مطلب منتشر می کنند و می توانند از آن سواستفاده کنند.
پینوشت: تجربه کار با ووردپرس من رو یاد اولین روزهایی میندازه که قرار بود با وورد کار کنم. کار با وورد خیلی سخت نیست ولی وقتی برای اولین بار می خوای یه متن رو تایپ کنی یه عالمه دکمه میبینی که نمیدونی کی و کجا به دردت میخوره و باید با آزمون و خطا بفهمی چطوری کار می کنن یا یه نفر بهت این آموزش رو بده. همچین حسی نسبت به ووردپرس هم دارم.
نوشتن توی بلاگفا رو می تونم به رانندگی با یه پیکان جوانان گوجه ای تشبیه کنم که شما رو به زحمت به مقصد میرسونه و نوشتن توی ووردپرس مثل رانندگی با یه ماشین شاسی بلنده. به قول اون شعر معروف، هم با بلاگفا میشه مطلب نوشت هم با ووردپرس، اما این کجا و آن  کجا!

 

 

5 نظر / نظر خود را در زیر وارد کنید

  1. سلام
    خوب موقعی این پست رو خوندم داود جان
    من میخوام شروع کنم به نوشتن در وبلاگ شخصی منتهی چون اول کاره دلیلی نمی بینم سایت راه اندازی کنم و می خوام از سرویس های ارائه دهنده مثل بلاگفا که خودت استفاده می کردی یا بلاگ اسکای استفاده کنم.
    از طرفی از ظاهری که این سرویس ها برای وبلاگ ارائه میدن خوشم نمیاد. به نظرت از همین اول کار سایت راه اندازی کنم؟
    از نظر قسمت فنی یا مالی یا حتی آشنایی با محیط وردپرس، راه اندازی و مدیریت سایت برای من کاری نداره فقط مسئله همون وقتیه که میبره تا راه اندازیش کنم.
    چون تو تجربه وبلاگ نویسی در بلاگفا رو داری و الان سایت شخصی خودت رو راه اندازی کردی، می خواستم نظرت رو بدونم. لطف می کنی

    1. سلام. وقت زیادی نمی بره. به نظر من چون داشتن یک سایت ووردپرسی امکانات زیادی بهت می ده دنبال بلاگفا و سایر سرویس دهنده های اینترنت نباش.

دیدگاهتان را بنویسید