فیلم Captain Phillips (کاپیتان فیلیپس) + 4 موسیقی متن هیجان انگیز فیلم

فیلم کاپیتان فیلیپس، فیلم captain philips، موسیقی متن فیلم کاپیتان فیلیپس

فیلم Captain Philips یکی دیگه از شاهکارهای Tom Hanks است که به اندازه فیلم های Forrest Gump و Cast Away لذت بخش بود.

داستان فیلم در مورد ناخدایی هست که قراره یک کشتی تجاری رو به مقصد Mombasa که در کنیا واقع شده هدایت کنه و این کشتی مورد حمله دزدان دریایی سومالیایی قرار می گیره و کاپیتان فیلیپس توسط دزدان دریایی به گروگان گرفته میشه.

یکی از معدود فیلم هایی بود که در تمام مدت دو ساعت و پانزده دقیقه ای که فیلم رو تماشا می کردم به شدت اضطراب و تنش و فشار رو به صورت مداوم احساس می کردم.

شاید به خاطر این بود که کاپیتان فیلیپس یه قهرمان نبود که قدرت های ماوراطبیعی داشته باشه و وقتی در مخمصه قرار میگیره بتونه با یک سلاح یا زور بازو از پَس همه بربیاد و همه رو قلع و قمع کنه. یه انسان معمولی بود، درست مثل خیلی از ماها که البته از هوش و ذکاوت و زیرکی خودش برای فرار هم استفاده می کرد.

گاهی هم اشتباه می کرد و حتی کم میاورد و وقتی خودش رو در آستانه مرگ میدید ناامید می شد و حتی گریه هم می کرد.

نکته جالب توجه در مورد بازیگرانی که نقش دزدان دریایی را بازی می کردند این هست که تا قبل از این فیلم، هیچ سابقه حرفه ای سینمایی نداشتند.

وقتی فیلم تموم شد یکم با خودم بیشتر فکر کردم و برام سوال پیش اومد که چطور چهار تا جوون ظریف و نحیف و لاغر آفریقایی با چند تا اسحه اینقدر راحت تونستن داخل یه کشتی عظیم الجثه بشن و بتونن آدم ربایی کنند.

یکم که گشتم به این صفحه رسیدم. سیزده سو تفاهم درباره کشتی و کشتیرانی.

گویا طبق قوانین بین المللی، کشتی های تجاری حق حمل هیچ نوع سلاح گرمی حتی برای دفاع از خود را هم ندارند و تنها سلاح گرمی که در فیلم هم برای دفاع از خودشان مشاهده شد، اسلحه پرتاب منور بود.

البته برای دفاع از کشتی روش های دیگه ای هم وجود داره مثلا روشی که در این فیلم هم مشاهده شد استفاده از لوله های آب با فشار زیاد هست که می تواند مانع از ورود دزدان به کشتی شود.

در سکانس های ابتدایی فیلم که محل زندگی دزدان دریایی را نشان می دهد، اکثر آنها گیاه سبز رنگی را در دست دارند و مشغول جویدن آن هستند. اسم این گیاه Khat است که در فارسی به آن خط یا قات گفته می شود.

ماده مخدر گیاهی که می تواندحالت نئشگی و سرخوشی مثل مخدر شیشه بدهد و محل کشت آن کشور یمن است.

این طور به نظر می رسد که اصطلاح قات زدن در زبان فارسی که برای کسی استفاده می شود که عصبانی شده است و به خود مسلط نیست از زبان عربی گرفته شده است.

یکی دیگه از زیبایی های فیلم برای من موسیقی های متن هیجان انگیز و متنوعی بود که دیدن لحظات حساس فیلم رو لذت بخش تر می کرد. چند نمونه از اون ها رو که بیشتر دوس داشتم میتونید گوش بدید.

            1. 1. Alabama Leaves Port

2.  Commence The Tow

3. Safe Now

4. Second Attack

اگر از این سبک داستان ها خوشتون میاد میتونید داستان فرار کن یا بمیر از پادکست های چنل بی که در مورد فرار سرنشینان کشتی از چنگ دزدان دریایی سومالی هست رو هم گوش بدید.

شاید دوست داشته باشید بخوانید:
فیلم های مورد علاقه من

3 نظر / نظر خود را در زیر وارد کنید

  1. سلام. من از فیلم های تام هنکس خیلی خوشم میاد. همچنین از شخصیتش. بازیگری که بر خلاف سایر هالیوودی ها بازیگر پر حاشیه ای نیست.
    این فیلم رو هم دوبار دیدم. عالی بود.

دیدگاهتان را بنویسید