کانال های تلگرامی بورسی و لیست منابع آموزشی بورس و فارکس (تکنیکال و بنیادی)

کانال های تلگرامی بورسی اوراق بهادار تهران رو چجوری پیدا کنیم؟ چطوری صفر تا صد بورس را آموزش ببینیم و یاد بگیریم؟ از کجا شروع کنیم؟ بهترین تحلیل گرها و اساتید بورس ایران و فارکس چه کسانی هستند؟ کانال های تلگرامی خرید و فروش سهام که پیشنهاد سهم می دهند کجا معرفی میشن؟ تحلیل تکنیکال و بنیادی بورس و فارکس رو از کجا یاد بگیریم؟

لیستی که در زیر می نویسم پاسخ سوالات بالا رو نوشتم و برخی از منابعی هست که برای یادگیری بازارهای مالی مثل بورس و فارکس استفاده کردم. البته قطعا این لیست، تمام منابعی نیست که استفاده کردم، اما برای افرادی که آشنایی زیادی با این بازارها ندارند، کلیدواژه هایی رو در اختیارشون قرار میده که بتونن از میان انبوهی از منابع رایگان و غیررایگان به جستجو بپردازند و حداقل برای شروع خیلی سردرگم نشن و بتونن با برخی از مدرس های بورس و کلاس ها و آموزش های بورس آشنا بشن.

لیست بهترین کانال های تلگرامی بورس (آموزش+سیگنال):

برای بورس ایران، من همیشه کانال های تلگرامی اساتید بورس رو هم دنبال می کنم. هر چند که فرصت نمی کنم همه کانال ها رو چک کنم اما خوندن این کانال ها حتما می تونه بهتون کمک کنه. البته همه این کانال ها از لحاظ آموزشی در یک سطح نیستند و خودتون می بایست دوباره بررسی کنید.

این مساله رو در نظر داشته باشید که معاملات خودتون رو فقط بر اساس سیگنال این کانال ها قرار ندید و حتما خودتون بررسی کنید.

برخی از این کانال ها تبلیغات هم انجام میدند و باید حتما این تبلیغات رو بررسی کنید و به راحتی هر کانالی رو اضافه نکنید و به هر کسی هم اعتماد نکنید.

برای دسترسی به مطالب برخی از این کانال ها، نیاز به اشتراک ویژه و پرداخت مبلغ هست. من شخصا اشتراک ویژه ای از هیچ کدوم از این کانال ها تهیه نکردم و صرفا از مطالب رایگان اونها استفاده کردم.

همچنین برخی از این اساتید دوره های آموزشی ارزشمندی دارند که می تونید از اونها استفاده کنید.

کانال تلگرام ولید هلالات
ولید هلالات که تحلیلگر بنیادی بازار سرمایه هست هر هفته جمعه یک فایل صوتی تحت عنوان تحلیل شنیداری منتشر می کنه و گزارشی از مسائل سیاسی و اقتصادی ایران و جهان میده. متاسفانه اخیرا ولید هلالات اعلام کرد که تحلیل شنیداری دیگه منتشر نمیشه.
در کانال تلگرامیشون هم بیشتر به وضعیت بنیادی سهم های بازار بورس می پردازه و نرخ های جهانی محصولات فلزی و پتروشیمی و پالایشی و طلا و ارز و نفت و … و نشریات جهانی معتبر مثل پلتس رو منتشر می کنه.
برای افرادی که دنبال مطالب تخصصی در حوزه بازارهای مالی هستند، کانال ولید هلالت مثل یک کلاس آموزشی هست.

کانال تلگرام مازیار فتحی
مازیار فتحی تحلیل گر بنیادی بازار سرمایه هست و هر روز فایل صوتی تحت عنوان گزارش روزانه بازار سرمایه منتشر می کنه و پیگیری روزانه این فایل ها می تونه بسیار مفید باشه. البته این فایل ها در حال حاضر هفتگی و ماهانه منتشر میشه.
در حال حاضر ایشون با آکادمی بورسی پشوتن همکاری می کنن.

کانال تلگرام حمید مرتضی کوشکی
حمید کوشکی از تحلیل گران بنیادی هست و گهگاه در کانال خودشون سبدهایی برای خرید سهم معرفی می کنند. آقای کوشکی، علاوه بر تحلیل های بنیادی که در کانالشون قرار میدن، بازارهای جهانی رو هم مد نظر قرار دادن و به شاخص های جهانی مثل VIX،PMIو … هم توجه می کنند.
اخیرا هم آخر هر هفته سه فایل صوتی با عنوان صدای بازار منتشر می کنند و در اون در مورد اخبار سیاسی و اقتصادی، بازارهای جهانی و گزارشات کدال صحبت می کنند.

کانال تلگرام پایش بازار
تو لیست کانال های تلگرامی خودم، این کانال رو پین کردم. در طول روز تنها چند پست در این کانال دیده میشه. مهمترین پست اون از نظر من نمودار وضعیت لحظه ای بازار بورس هست که خیلی سریع می تونید حال و هوای بازار رو تشخیص بدید و توی معامله کردن واقعا می تونه بهتون کمک کنه.
علاوه بر پست بالا، ورود و خروج سهامداران درصدی رو هم هر روز می تونید در این کانال مشاهده کنید.
همچنین، یک پست هم در تایم بازار هر دو دقیقه منتشر میشه که به صورت شماتیک وضعیت بازار رو به شما نشون میده. مثل ارزش معاملات، ورود پول حقیقی، تعداد نمادهای مثبت و منفی، تعداد صف های خرید و فروش و …

کانال تلگرام پشوتن مشهوری نژاد
پشوتن مشهوری نژاد از تحلیل گران تکنیکال بازار سرمایه هست. در کانال ایشون عمدتا تحلیل های تکنیکال نمادهای بورسی و همینطور بازار فارکس رو می تونید ببینید.
سیستم و استراتژی معاملاتی PTM ، اولین جزوه تحلیل تکنیکال پشوتن مشهوری نژاد بود که شاید خیلی از قدیمی های بازار به واسطه اون با ایشون آشنا شدند.
در حال حاضر پشوتن مشهوری نژاد، مدیر بخش آموزش آکادمی بورسی پشوتن هست و اگر در تهران هستید می تونید در کلاس های تحلیل تکنیکال حضور داشته باشید.
کتاب های زیر رو هم به رایگان ایشون در کانالشون قرار داده بودند که می تونید دانلود کنید:

آموزش تحلیل تکنیکال مقدماتی
آموزش تحلیل تکنیکال پیشرفته

کانال تلگرام مهدی میرزایی
مهدی میرزایی تحلیلگر تکنیکال بازار سرمایه هست و سبک تحلیل ایشون هم تحلیل تکنیکال بر پایه امواج به سبک رابرت پرچر هست. در کانال تلگرامی خودشون، علاوه بر تحلیل های تکنیکال نمادهای مختلف بورسی و همینطور بازارهای جهانی، تحلیل های بنیادی بسیار مفیدی هم ارایه میدن.
در حال حاضر آقای میرزایی، با کارگزاری اقتصاد بیدار همکاری می کنند.
می تونید به وبسایت مهدی میرزایی مراجعه کنید و کتاب هایی که ایشون تالیف کردند رو هم مشاهده کنید.

کانال تلگرام مرتضی عباد
اسم کانال تلگرام دکتر مرتضی عباد گنگ خواب دیده هست. بر خلاف سایر کانال های تلگرامی بورسی، که پشت سر هم تحلیل تکنیکال و بنیادی ارایه میدن و بعد از به نتیجه رسیدن اونها ریپلای میزنن که ما چنین گفتیم و چنین شد و ما خیلی خفن هستیم، در کانال ایشون اثری از نمودار و تحلیل های بنیادی و فنی پیچیده مشاهده نمی کنید.
ایشون سعی می کنند تا مسایلی که در بازار اتفاق میوفته رو اغلب با زبان طنر گزارش کنند و حتی اگر تحلیل فنی هم ارایه می دن اینقدر زیبا با کلمات بازی می کنند که اصلا از خوندن کانالشون خسته نمیشید و با هر سطح سواد مالی می تونید از خوندن مطالب این کانال لذت ببرید.

کانال تلگرام کارگزاری نهایت نگر
کانال تحلیلی کارگزاری نهایت نگر، هر روز اتفاقاتی که در بازار بورس و همین طور بورس کالا رخ میده رو گزارش می کنه. همچنین، تحلیل های تکنیکال و بنیادی تحلیل گران کارگزاری نهایت نگر، علاوه بر پلتفرم اختصاصی خودشون به اسم ارشن، در این کانال هم قرار می گیره.
اگر هم خبر خیلی مهم سیاسی بازار رو تحت تاثیر قرار بده، خیلی مختصر به اون هم پرداخته میشه.
فکر می کنم در کنار رصد کردن روزانه بازار، پیگیری این کانال بهتون کمک می کنه تا اگر اتفاق مهمی در بازار رخ میده، اون رو از دست ندید.

کانال عرضه اولیه
شاید یکی از راحت ترین سودهایی که میشه در بازار بورس کسب کرد، شرکت در عرضه اولیه سهام های تازه وارد به بورس باشه. به همین خاطر، فعالین بازار سرمایه همیشه منتظر سهم های تازه وارد به بورس هستند و دنبال زمان دقیق این این سهم های عرضه اولیه ای شده به بورس هستند.
کانال عرضه اولیه، به صورت تخصصی سهام هایی که قراره عرضه اولیه بشن رو از لحاظ بنیادی بررسی میکنه و اخبار مرتبط با اون رو به صورت کامل پوشش میده.

کانال کامودیتی
کانال تلگرامی کامودیتی، توسط امیر صباغ ایجاد شده و در مورد گزارشات تحلیلی زنجیره معدن و صنایع معدنی و انرژی کشور مثل مس، آلومینیوم، سرب، روی، طلا، نفت، سنگ آهن و…. و همین طور تحولات بین المللی مرتبط با اونها هست.
همچنین نشریات بین المللی معتبر در این حوزه مثل متال بولتن و نشریه پلتس هم در این کانال منتشر میشه.

کانال تلگرام کامیار فراهانی
شاید خیلی از اساتید بورسی که نام بردم و خیلی از افراد قدیمی که وارد بازار سرمایه شدن با کتاب تحلیل تکنیکال جان مورفی که توسط کامیار فراهانی ترجمه شده، با بازارهای مالی مثل بورس و فارکس آشنا شدند.
در کانال ایشون نباید دنبال نمودار سهام و یا تحلیل های بنیادی و محاسبه سود باشید.
معمولا هر چند روز متناسب با شرایط بازار یه متن کوتاهی که معمولا انتقادی هم هست می نویسن.

کانال رهاورد365
کانال تلگرامی رهاورد365 اخبار کوتاه بازارهای مالی، تحلیل تکنیکال برخی نمادهای بورسی، گزارش حجم های مشکوک و سیگنال های خرید و فروش روزانه در بازار بورس رو منتشر می کنه.
البته این گزارش ها رو در سایت رهاورد و در بخش بولتن هم می تونید ببینید.

آکادمی بورسی پشوتن
در این کانال مباحث آموزشی بازارهای سرمایه به شکل متنی و گاهی تصویری ارایه میشه. همچنین، فایل های صوتی مازیار فتحی و گزارش صبحانه بورسی محمد رستمی در اینجا هم باز نشر میشه.
همچنین، کلاس ها و دوره های آموزشی این آکادمی هم اطلاع رسانی میشه.

کانال تلگرام مهراد پایدار
مهراد پایدار تحلیل گر تکنیکال بازارهای سرمایه هست. در کانال ایشون، نمودارها و چارت های بازار بورس رو می تونید ببینید.

کانال خلاصه بازار
اگر به مباحث تابلوخانی و فیلتر نویسی و حجم ها و ورود و خروج نقدینگی و پول های هوشمند در بازار بورس علاقه مند باشید، کانال خلاصه بازار به صورت تخصصی، گزارش هایی رو در زمان بازگشایی بازار بورس ارایه میده.
همچنین، گزارش جامعی از معاملات بورس کالا هم ارایه میده و خبرهای سیاسی تاثیرگذار در بازار سرمایه رو هم پوشش میده.

کانال شناسایی تحرکات
کانال تلگرام شناسایی تحرکات هم مثل کانال خلاصه بازار در مورد تابلو معاملاتی نمادهای بورسی هست.

کانال تلگرام نیما آزادی
نیما آزادی جزو تکنیکالیست های قدیمی بازار سرمایه هست. در کانال تلگرامیشون هر روز تحلیل تکنیکال نمادهای زیادی از بازار بورس رو ارائه میده. البته گاهی هم گزارش عملکرد فصلی شرکت ها رو که ارتباط با تحلیل بنیادی داره بررسی می کنه.
حجم های مشکوک، پادکست و قیمت تعادلی از نکات ویژه کانال تلگرامی نیما آزادی هست.
علاوه بر مطالب فوق تبلیغات زیادی هم در کانالشون خواهید دید.
بهتره مراقب تبلیغات این کانال هم باشید. با توجه به حجم نسبتا زیاد تبلیغاتی که در این کانال هست به نظر میرسه فیلتر خاصی برای انتخاب این تبلیغات نباشه و باعث بشه شما سر از کانال های بی در و پیکر در بیارید. مراقب باشید!

بتا سهم
کانال تلگرام بتاسهم، عمدتا مطالب بنیادی و اخبار روزانه مهم بازار سرمایه رو منتشر می کنه. یکی از ویژگی های خوب این کانال بررسی گزارشات کدال و نکات مهم شرکت های بورسی هست.
البته برای استفاده از برخی گزارشات و تحلیل ها نیاز به تهیه اشتراک ويژه دارید. من خودم اشتراک رو تهیه نکردم و هیچ نظری هم در مورد استفاده کردن یا نکردن از این بخش ندارم.

کانال تلگرام سینا سلیمانی
سینا سلیمانی بیشتر تحلیل های بنیادی ارایه می ده و البته گاهی تحلیل های تکنیکال هم انجام میده.
تحلیل های بنیادی ایشون فقط بر مبنای گذشته و ارایه گزارشات عملکرد ماهانه و فصلی شرکت ها نیست، بلکه سناریوهای سود سازی شرکت ها در سال آتی رو هم بررسی می کنه که می تونه بسیار آموزنده باشه.
علاوه بر بازار بورس، بازارهای جهانی و نرخ های محصولاتی که روی سودسازی شرکت های بورسی تاثیرگذار هست مثل نفت، اوره، متانول، فلزات اساسی و … رو هم بررسی می کنه.
سینا سلیمانی، مقالاتی هم در سایت Investing منتشر می کنه که می تونید از این آدرس اونها رو مشاهده کنید.

کانال تلگرام پرویز خالقی (غیرفعال شده و از حالت عمومی خارج کرده اند)
پرویز خالقی، تحلیل تکنیکال نمادهای بورسی رو انجام میده. در بین بازار هم اگر خبر مهمی باشه، منتشر می کنه.

کانال تلگرام بهزاد صمدی
بهزاد صمدی عمدتا تحلیل تکنیکال نمادهای بورسی رو درکانالش قرار میده و اخبار مهم کلان و همین طور خبرهای مهم شرکت های بورسی که تحلیل می کنه رو هم پوشش میده.

کانال تلگرام کدال
وقتی گزارش صورت مالی شرکت ها روی کدال قرار می گیره، به راحتی می تونید از طریق این کانال بدون اینکه نیاز داشته باشید تا حتما خودتون اون گزارش رو باز کنید، نکات مهم گزارش رو ببینید.

کانال تلگرامی نوآوران امین
گزارش های کدال و همچنین اتفاقات و اخبار مهم بازار سرمایه رو می تونید دنبال کنید. نوآوران امین یک کانال اختصاصی برای گزارش های کدال هم به صورت مجزا داره که می تونید اون رو هم با آدرس کانال کدال نوآوران امین دنبال کنید. گزارش های کدال بدون هیچ تاخیری در این کانال قرار می گیره.

کانال تلگرام متاویو
اگر به مباحث تابلوخانی و ورود و خروج سرمایه و سرانه خرید و فروش علاقه داشته باشید، پیشنهاد می کنم حتما این کانال رو دنبال کنید. البته متاویو مربوط به کارگزاری آرمان تدبیر نقش جهان هست و شما اگر بخواید از خدمات متاویو استفاده کنید حتما باید عضو این کارگزاری باشید. اما در این کانال برخی سهم های بازار مورد بررسی قرار می گیره.

کانال تلگرام تحلیل بازار بورس به سبک وایکف
فرزاد رضایی که کتاب استاد بازارها رو به همراه مهدی میرزایی ترجمه کرده، سبک جدیدی رو به اسم وایکف استفاده می کنه و داره تلاش می کنه این روش رو به معامله گران آموزش بده.
هنوز در این زمینه کتاب تخصصی منتشر نشده اما خود ایشون در کانالشون گفتند که قصد دارند 4 کتاب برای آشنایی بیشتر معامله گران با این سبک ترجمه کنند.

یادداشت های تحلیلی دلجویی
در این کانال هم بیشتر مباحث بنیادی و صورت های مالی شرکت ها و نکات مهم اون بررسی میشه.

کانال تلگرام بهمن نامه
مهمترین ویژگی این کانال، بررسی رفتارهای برخی از حقوقی های فعال بازار سرمایه هست.

کانال تلگرامی سعید درخشانی

کانال تلگرام احسان پیران

بنیاد سهم

کانال تلگرام هاشم ذولفقاری

کانال تلگرام مهدی ساسانی

کانال تلگرام مهدی رضایتی

کانال تلگرام رسول پلارک

البته خودم فقط 5 تا کانال اول رو که نوشتم بررسی می کنم و فرصت نمی کنم همه رو بخونم. اما برای کسی که در بازارهای مالی فعالیت میکنه، دیدن چارت ها و تحلیل های فعالین دیگر بازار می تونه مفید باشه.

یکی از استفاده هایی که می تونید از این کانال ها بکنید این هست که اگر سهمی رو مد نظر دارید، در قسمت سرچ تلگرامتون هم با هشتگ و هم بدون هشتگ جستجو کنید تا اگر هر کدوم از این کانال ها تحلیل تکنیکال یا بنیادی یا نکته خاصی دارند بتونید بخونید.
مثلا فرض کنید من در مورد سهم فخوز می خوام اطلاعات بیشتری به دست بیارم. تلگرامم رو باز می کنم و در قسمت سرچ تایپ می کنم #فخوز و یک بار هم بدون هشتگ تایپ می کنم فخوز. علاوه بر اسم سهم، شما می تونید مواد اولیه یا محصول شرکتی که مد نظرتون هست رو هم جستجو کنید. مثلا با توجه به اینکه شرکت زاگرس، متانول تولید می کنه، کافیه کلمه متانول رو هم با هشتگ و هم بدون هشتگ سرچ کنید تا اگر تحلیلی برای این محصول وجود داره ببینید.

من وقتی این کانال ها رو مطالعه می کنم، برخی از مطالبی که به نظر خودم مفید هستند رو خلاصه بردای می کنم و گاهی عینا همون مطلب رو در وبلاگ قبلی خودم منتشر می کنم تا بعدا بتونم دوباره بهشون مراجعه کنم.

تحلیل بنیادی در بورس اوراق بهادار تهران:

اگر کسی بخواد در بورس خودمون فعالیت کنه، علاوه بر تحلیل تکنیکال، نیاز داره تا با تحلیل بنیادی و همچنین مفاهیم این بازار هم آشنا بشه. به همین منظور آموزش رایگان تحلیل بنیادی سهام با آقای محمد قاسمی رو پیشنهاد می کنم.

تحلیل بنیادی بورس تهران با محمد قاسمی

اگر در اینترنت مفاهیم مورد نیاز برای آشنایی با بورس ایران رو سرچ کنید قطعا با کلی سایت مواجه میشید که خیلی خوب همه این موارد رو توضیح داده اما اینکه همه این آموزش ها به صورت پکیج باشه خیلی مهمه که مجموعه ویدئوهای بالا خیلی می تونه به شما کمک کنه.

من خودم بعد از اینکه این ویدئو ها رو دیدم، در وبلاگ قبلی خودم یکسری خلاصه نویسی هایی از این ویدئو انجام دادم. هر چند که این خلاصه نویسی ها به صورت کامل نیست و ویدئوهای ابتدایی رو شامل نمیشه.

خلاصه فایل های ویدئویی تحلیل بنیادی محمد قاسمی

تحلیل تکنیکال به سبک رابرت ماینر:

اگر کسی برای روز اول بخواد یک سیستم و استراتژی یاد بگیره تا بتونه درک درستی از تحلیل تکنیکال داشته باشه، من حتما پیشنهاد می کنم که روش معاملاتی رابرت ماینر رو آموزش ببینه. خوشبختانه سایت فراچارت ویدئوهای کاملی از آقای ماینر و این سبک معاملاتی جمع آوری کرده که از لینک زیر می تونید اونها رو دانلود کنید.

استراتژی معاملاتی به سبک رابرت ماینر

برای شروع بهتره آموزش الیوت به سبک ماینر از آقای بهزاد بهزادی رو شروع کنید که به زبان فارسی هست و خیلی عالی این سبک رو توضیح داده. بعد از اینکه آشنا شدید می تونید ویدئوی کارگاه آموزشی رابرت ماینر و همچنین هنر ترید در کاراکشن رو ببینید و سپس به سراغ کارگاه استراتژی الیوت به سبک ماینر از بابک چابک برید.

بعد از اینکه با سبک ماینر آشنا شدید، پیشنهاد می کنم ویدئو تحلیل زمانی از آقای نیما آزادی رو هم حتما ببینید. می تونه مکمل خیلی خوبی باشه.

ویدئو آموزش تحلیل زمانی با نیما آزادی

کتاب های آموزش تحلیل تکنیکال:

اولین کتابی که در زمینه تحلیل تکنیکال خوندم، کتاب جان مورفی هست که آقای کامیار فراهانی زحمت ترجمه این کتاب رو کشیدن. اصول اولیه تحلیل تکنیکال در این کتاب به خوبی آموزش داده شده است. برای خرید و دانلود این کتاب می تونید از لینک های زیر استفاده کنید.

تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه از جان مورفی
دانلود کتاب جان مورفی به زبان انگلیسی

اگر علاقه مند هستید تا با الگوهایی که در چارت های قیمتی در بازارهای مالی آشنا بشید، پیشنهاد می کنم کتاب دایره المعارف الگوهای نموداری که یک کتاب به زبان انگلیسی هست رو مطالعه کنید. این کتاب توسط آقای مهدی میرزایی هم ترجمه شده که می تونید نسخه فارسی اون رو هم در صورت نیاز تهیه کنید.

دانلود کتاب Encyclopedia of chart patterns (نسخه انگلیسی)

اگر دوست دارید در مورد کندل های شمعی ژاپنی بیشتر بدونید، کتاب زیر که به زبان انگلیسی هم هست خیلی بهتون کمک می کنه.

کتاب Japanese Candlestick Charting Techniques

اگر فرصت خوندن کتاب رو ندارید، برای یادگیری کندهای ژاپنی و الگوهای نموداری می تونید از سایت زیر استفاده کنید. تمام چیزهایی که برای دونستن این الگوها نیاز هست در این سایت پیدا می کنید.

سایت Finvids

ویدوهای آموزش ایچیموکو با کریس:

ایچیموکو به اندیکاتور هست که وقتی روی چارت قرار میدید بسیار پیچیده به نظر می رسه اما وقتی آموزش استفاده از اون رو ببینید متوجه میشید که اونقدرها هم که فکر می کردید کار با اون سخت نیست.

کریس، یک شخص ایرانی هست که به خوبی با این اندیکاتور آشنا هست و می تونید ویدئوهای اون رو از لینک زیر ببینید.

یادگیری ایچیموکو با کریس

البته برخی از این ویدئو ها به خصوص مواردی که در مورد برخی از اعداد صحبت شده، کمی پیچیده هست و حداقل برای من کاربردی نداشت اما دیدن همه این ویدئوها حتما ارزش داره و سرنخ های ارزشمندی در این ویدئوها نهفته است که شما رو با دنیای جدیدتری در بازارهای مالی آشنا می کنه.

هدف من از پیشنهاد دیدن این ویدئو، یادگیری اندیکاتور ایچیموکو نیست، بلکه مفاهیم حاشیه ای زیادی در این ویدئوها مطرح میشه و به کسی که اصلا با بازار فارکس آشنایی نداره، می تونه کمک زیادی بکنه تا بعدا هر کدوم از این مفاهیم رو جستجو کنه.

منابعی که در بالا معرفی کردم برای یادگیری تحلیل تکنیکال هست که در همه بازارهای مالی مثل بورس، فارکس و ارز دیجیتال کاربرد داره.

این منابع قطعا کاملترین منابع ممکن نیست و خود من کتاب ها و ویدئوهای بسیاری رو خوندم و مطالعه کردم و می کنم، اما بررسی هر کدوم از اونها، می تونه سرنخ های ارزشمندی بهتون بده.

پی نوشت: اگر شما هم منبع خوبی می شناسید و بهتون کمک کرده ممنون میشم معرفی کنید.

مطلب مرتبط:
سایت های مفید بورسی:سهام یاب،ارشن،رهاورد365
رویافروشان و کاسبان در بازارهای بورس و فارکس
کدال360
تابلوخانی در بورس

29 نظر / نظر خود را در زیر وارد کنید

  1. سلام داود جان و سال نو مبارک
    اتفاقاً منم به تازگی شروع به مطالعه مفاهیم حقوقی مشابه پیرامون بازار سرمایه کردم. اما انصافاً خیلی سخته و تا اطلاعات مالی نداشته باشی به خوبی مفاهیم حقوقی رو نمیفهمی. اسم کتابی که من شروعش کردم “حقوق بازار سرمایه” است به تالیف دکتر محمد سلطانی. اتفاقاً جدیداً یه پیشنهاد شغلی جدید از سازمان بورس اوراق بهادار هم بهم شده؛ به عنوان کارشناس امور حقوقی. راستش یه کم دودل هستم که قبولش کنم یا نه. به این دلیل که وکیل هستم و با کارمندی خیلی کنار نمیام. یعنی اصلاً بلد نیستم کارمندی کنم. ضمن این که فرایند پیشرفت در وکالت نسبت به کارمندی در بورس کمی سریع‌تره. اینا همه مفروضاتمه. نمیدونم چقدر درست یا غلطه.

    1. سلام خانوم دستاویز. سال نوی شما هم مبارک.
      من در زمینه مسایل حقوقی اطلاعاتی ندارم. اما فکر می کنم اگر تصمیم دارید در این حوزه وارد بشید، بهتره مفاهیم بازار بورس رو یکم بخونید و ببینید اصلا علاقه مند هستید یا نه. اگر علاقه مند باشید، حتی اگر این مفاهیم سنگین هم باشند، بالاخره اونها رو میفهمید.

  2. ممنون از شما جناب شاکری استاد
    چقدر خوب مطالب رو جمع آوری کردید و توضیح دادید

    راستی لینک کانال اول یعنی ولید هلالات اشتباها به کانال پشوتن میره

  3. سلام آقای داود شاکری واقعا دستت درد نکنه چند تا کانال تلگرام معرفی کرد ی
    اگه همه مثل شما بودند اینقدر بی ادعا ودوست داشتنی دنیا گلستان میشد دمت گرم موفق باشید

  4. آقا دم شما گرم واقعا اطلاعاتتون و جمع بندی و دسته بندی مطالبتون مفید بود برام .سپاسگذارم

  5. سلام و درود استاد دمت گرم دست مریزاد بابت این حسن سلیقه مطالبی ارایه فرمودید که واقعا جایش در منظومه اطلاعات بورسی خالی بود

  6. آقا خیلی کامل و خوب بود واقعا ممنون بابت زحمتی که برای گرد اوری این مطالب کشیدید کانالها کامل و عالی بود بیییگ لاااایک

    1. سلام من که آموزش ندارم. ولی خیلی از کانال هایی که معرفی شده کلاس های آموزشی دارند.

      1. سلام استادمی خوام بدونم تکلیف سهامی که به نام پدرمرحومم هست الان چی میشه چطورمی تونم به نامم بکنم؟

        1. سلام با کارگزاری که در اون حساب داشتند تماس بگیرید تا راهنمایی کنن.

  7. با سلام و درود
    بسیار ممنونم واقعا عالی بود
    از آقای مهندس فرهاد سلطانی در خصوص فیلترنویسی و کار با MQL5 هم لینکی بذارید. ممنون

  8. سلام و درود. منم مثل خیلی از دوستان تازه شروع کردم . خیلی خوشحال شدم وقتی کل مجموعه کانالهای تلگرام رو اینجا با هم پیدا کردم. قطعا خیلی کاربردی و سازندس. سپاس و درود بر شما و زحمات شما
    امیدوارم در تمامی زمینه ها موفق باشین.

  9. سلام خسته نباشید از مطالبتون خیلی استفاده کردم دو نفر از تحلیلگرا که من خیلی میپسندم و تو لیست نیستن رو من معرفی میکنم
    ۱_حسین ادیبی نیا
    ۲_ محسن عباسی
    من واقعا قبولشون دارم و هر روز کالشون رو دنبال میکنم

دیدگاهتان را بنویسید