این بخش از کتاب با عنوان when a market fails یعنی زمانی که یک بازار شکست می خورد، نوشته شده است.
دن آریلی در این بخش در مورد بازارها و مخصوصا بازار افراد مجرد صحبت میکند. اینکه در گذشته افرادی بودند که دختران و پسران جوان را به هم معرفی میکردند ولی امروزه دیگر چنین افرادی نیست و با توجه به تغییر شغل های سریع، تغییر محل زندگی و جابجایی دبیرستان و بسیاری از عوامل دیگر، افراد مجرد به سختی مدت طولانی در کنار هم هستند و بنابراین فرآیند دلبسته شدن در بین افراد مجرد خیلی سخت صورت میگیرد.
حال در این شرایط افراد مجرد به سمت سایت های دوست یابی حرکت می کنند که این سایت ها مشکلات خاص خودشان را دارند. از جمله اینکه این سایت ها به افراد به عنوان یک کالای قابل جستجو نگاه میکنند، همانطور که شاید شما هم عضو برخی از این سایت ها شده اید، شما ابتدا باید برخی از ویژگی های خودتان از جمله قد، وزن، میزان تحصیلات، میزان درآمد و سن را وارد کنید و با توجه به این ویژگی ها شما به دنبال شریک عاطفی خودتان می گردید. احتمال اینکه یک فرد با این روش بتواند فرد مورد علاقه خود را پیدا کند درست به اندازه احتمال تشخیص مزه یک غذا از روی محتویات آن است! نتایج تحقیقات نشان داده است که تنها یک ششم ازین ملاقات هایی که بعدا در دنیای واقعی رخ خواهند داد رضایت بخش بوده و اصلا ارزش این را ندارد که شما وقت و انرژی خود را برای پیدا کردن شریک عاطفی خود در این سایت ها هدر دهید. البته برخی راهکارهایی را دن ارائه می دهد از جمله اینکه همانند دنیای واقعی، اگر با فردی در دنیای مجازی آشنا شدید، وی را در تجربیات مجازی خودتان شریک کنید مثلا سایت هایی را که شما مطالعه میکنید به وی معرفی کنید یا با هم بازی های آنلاین انجام دهید.